محور كندوان ایمن در برابر ریزش سنگ

طی دو سال گذشته فوتی ناشی از ریزش سنگ در محور كندوان ثبت نشده است.

1404/10/03
|
09:09
|

مدیركل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران با بیان اینكه برای اصلاح و ایمن‌سازی نقاط حادثه‌خیز محور‌های ارتباطی استان به 2 همت اعتبار نیاز است، گفت: ایمن سازی محور كندوان از برنامه‌های اصلی راهداری استان است

محسن محمدنژاد افزود: ریزش سنگ از مشكلات جدی محور‌های كوهستانی مازندران است و طی 2 سال گذشته هزینه‌های سنگینی برای ایمن سازی كندوان انجام شده است.

او ادامه داد: در این مدت طرح تورسنگی در محور كندوان عملیاتی شد و در نتیجه این عملیات طی دو سال گذشته فوتی ناشی از ریزش سنگ در محور كندوان ثبت نشده است.

مدیركل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران با اشاره به استاندارد‌های بین‌المللی نگهداری راه‌ها گفت: طبق عرف جهانی، سه تا شش درصد هزینه ساخت راه باید صرف نگهداری شود، اما اعتباری كه در حال حاضر تخصیص داده می‌شود، حدود 10 درصد نیاز واقعی است و این موضوع باعث بروز برخی كاستی‌ها در راه‌ها شده است.

محمدنژاد بریدگی‌ها را محل افزایش تصادفات منجر فوتی عنوان نمود و گفت: امسال 6 دستگاه بریدگی با 180 میلیارد تومان تبدیل به دوربرگردان شده است در حالی كه حدود 80 دستگاه بریدگی ناایمن در استان وجود دارد كه هر بریدگی برای تبدیل به دور برگردان به 25 تا 30 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

وی به وجود 10 هزار و 400 كیلومتر راه اصلی و فرعی و روستایی استان اشاره كرد و گفت: ایجاد حفاظ میانی جاده‌های مازندران اولویت راهداری است كه امسال 16 كیلومتر با سرمایه گذاری 240 میلیارد تومان عملیاتی شده است.

مدیركل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران به انجام خط كشی به طول یك هزار 910 متر با 76 میلیارد تومان در سال جاری اشاره كرد و بیان داشت: برای خط كشی 6 هزار كیلومتر از جاده‌های استان نیاز حدود 200 میلیارد تومان است، در واقع اعتبارات این بخش اصلا جوابگو نیست.

محمد نژاد گفت: ایجاد روشنایی طولی و نقطه‌ای در محور‌های استان از ماموریت‌های مهم راهداری است كه امسال 11 كیلومتر با 33 میلیارد تومان انجام شد.

وی با بیان اینكه روشنایی نقطه‌ای در راه‌های روستایی مازندران به خصوص در تقاطع خطرناك از دیگر طرح‌های مهم راهداری استان است، ادامه داد: طرح روشنایی نقطه‌ای در راه‌های روستایی استان امسال در 30 تقاطع با 16 میلیارد تومان انجام شده است.

مدیر كل راهداری استان به انجام 350 كیلومتر روكش آسفالت در راه‌های اصلی و 71 كیلومتر در راه روستایی مازندران در سال جاری اشاره كرد و گفت:69 كیلومتر راه روستایی جدید امسال ساخته شده است كه یك هزار و 200 خانوار از این راه روستایی بهره‌مند شدند.

محمد نژاد با بیان این كه هوشمند سازی جاده‌ای با فعالیت 181 سامانه هوشمند به مرحله خوبی رسیده است، گفت: امسال 704 میلیون پلاك خوانی از طریق این سامانه‌ها انجام شد كه 2 میلیون و 500 هزار تخلف ثبت شده است.

وی به وجود 58 دوربین نظارت تصویری به صورت برخط در محور‌های مازندران اشاره كرد و گفت: سه دستگاه نیز تخلف اضافه تناژ در محور‌های مازندران فعال است.

محمد نژاد با بیان این كه نیمی از تماس‌های تلفنی با سامانه141 برای اطلاع از وضعیت راه‌های كشور مرتبط با راه‌های مواصلاتی مازندران است، گفت: یكی از برنامه‌های مهم امسال در راهداری حذف سرعت گاه‌های غیر مجاز و اصلاح آن است.

مدیركل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران با اشاره به این كه از 960 سرعتكاه برون شهری مازندران 360 سرعت گاه بدون مجوز بوده است كه عمده آن حذف شد، گفت: تمامی سرعتكاه‌های مازندران نیز رنگ آمیزی شده است.

وی تصریح كرد: 150 دستگاه از سرعتكاه‌های مازندران نیز اصلاح شده و بدون مجوز شورای ترافیك مازندران ایجاد سرعتكاه‌های جدید ممنوع است.

دسترسی سریع